Gebruik uw product omschrijvingen juist!

Het belang van goede productomschrijvingen wordt bij veel webshops onderschat. Simpelweg een foto plaatsen en hier een tekstje bij zetten, haalt niet de volledige potentie uit uw productpagina. Monday geeft een aantal tips om uw productpagina’s optimaal in te zetten en uw conversie te verhogen.

Informeren - wat koop ik?

Klanten willen geïnformeerd worden tijdens hun aankoopproces. Gééf ze daarom ook die informatie. In een fysieke winkel kunnen mensen het product bekijken, aanraken of wellicht uitproberen. Online is dit niet mogelijk, maar met de juiste informatie komt men een heel eind. Beschrijf de mogelijkheden, toepassingen en kenmerken van uw product. Ga hierin een stapje verder dan een standaard uitleg en ga voor uzelf na wat u zou willen weten bij het kopen van een product.

Verkoop - digitaal verkooppersoneel

Verkooppersoneel is er niet alleen om de klant te informeren, ze kennen ook de werking en voordelen van het product en adviseren de klant perfect bij de juiste aankoop. Maak hier online gebruik van door de voordelen van uw product overzichtelijk op te sommen. Geef de klant bij ieder product ook eens keuze uit soortgelijke producten die wellicht nóg beter aansluiten bij hun wensen. Nog een stapje verder, ga voor een digitale verkoper! Bij producten met veel toepassingen en mogelijkheden kan u perfect een video plaatsen waarin u de klant uitlegt wat het product kan. Denk hierbij aan uitleg over de verschillende functies, informatie over installatie of montage, etc. Door middel van beeld en persoonlijke uitleg, krijgt de klant dezelfde beleving als in de winkel (zonder de opdringerige verkoper).

Vindbaarheid (SEO)

Een ander zeer belangrijk aspect van optimale productomschrijvingen is vindbaarheid. Wanneer u uw producten uitgebreid beschrijft en hierdoor toegevoegde waarde voor de klant creëert, verbetert u ook de vindbaarheid van uw product in zoekmachines (doel van SEO). Dit biedt kansen om uw doelgroep te bereiken.

Klantenservice

Door op voorhand de juiste informatie te bieden, haalt u een hoop vragen bij uw klanten weg. Dit vermindert de druk op uw klantenservice zodat u meer tijd heeft om in te gaan op andere vragen over leveringen en bestellingen. Onderschat overigens niet de kracht van de klantenservice, ook bij ‘onnodige’ vragen is een persoonlijk advies en goede service doorslaggevend in het beslissingsproces. Meer tips over e-commerce? Monday kan u perfect ondersteunen bij het optimaal inzetten van uw webshop. Vraag ons gerust om meer informatie!


Bron beelden: Plasma-discounter.nl